Valoració de tota la intervenció


Propostes de millora del treball 1: 

- El suport que es va dur a terme a l'exposició del treball 1 no va ser massa original, la qual cosa no va cridar l'atenció de la resta de companys/es de l'aula. Per aquest motiu en aquest segon treball hem decidit fer un bloc i un vídeo.

- És important conèixer el grup classe, ja que d'aquesta manera els infants en el moment de l'activitat es mostren més participatius i actius davant la proposta.  

- La proposta ha de ser significativa pels infants i realitzar-la de tal manera que pugui tenir una continuïtat. En el nostre cas hem creat uns materials (llibre i daus) que permetran que l'activitat quedi plasmada i no oblidada. 

Aspectes a destacar generals de la intervenció:

Quan ens vam plantejar per primer cop l'activitat vam decidir fer cinc daus, cada un dels quals seria d'una temàtica diferent. Els cubs tindrien sis imatges i el nom de cada una en quatre idiomes diferents. Abans d'anar a l'escola vam pensar l'activitat tenint en compte el grup classe i les llengües que pensàvem que es parlaven. Vam decidir que amb les paraules que sortissin a partir dels daus, cada infant podria crear una frase posant la paraula amb la seva llengua, construint així entre els cinc infants del grup que haguessin tirat el dau, una historia.

Abans de realitzar l'activitat, vam decidir pactar amb la directora i el mestre de l'aula, on portaríem en pràctica la nostra intervenció, un dia per anar-hi i explicar el que volíem fer, a més d'assegurar-nos de les llengües que es parlaven a l'aula. 
Un cop vam anar a visitar l'escola, el Jose, el mestre de P5, ens va dir que la creació d'una historia ho veia una mica complicat, però el fet que estiguessin les imatges escrites amb els idiomes dels nens/es ho veia molt bé, malgrat que les imatges les faria grans, ja que considera que el suport visual és un aspecte molt important.
Un cop vam demanar les dades sociolingüístiques de l'escola, ens van dir que hi havia sis llengües diferents a l'aula, i va ser aquí quan vam decidir canviar el format de l'activitat tot creant el llibre viatger on a cada cartolina hi hauria la imatge acompanyada del seu text, escrita amb les sis llengües que parlen els infants a casa. 

Com ja hem esmentat en l'apartat de: Com va anar la intervenció?, estem molt satisfetes de com va anar l'activitat. A l'últim moment vàrem decidir dividir el grup en dos, ja que així l'activitat no seria tan llarga i pesada pels infants. A més vam optar, tal hi com ens va aconsellar el mestre, perquè no fessin una història i només diguessin la paraula en la seva llengua.

Una de les coses que volem valorar de la intervenció ha sigut la dificultat de trobar idiomes com el Saranhule, el Bambara o el Bereber. Després de molta recerca vam trobar alguns diccionaris a Internet, amb paraules claus, que ens han facilitat la creació del material de la nostra activitat a més d'informació bàsica. 

Propostes de millora del treball 2: 

- Hagués estat bé no només tenir un suport visual de la intervenció, sinó també auditiu ja que considerem que hagués estat més enriquidor tant per nosaltres com pels infants que desconeixien la llengua. 

- Poder implicar a les famílies trobem que hagués estat interessant per tal de fer extensiva la proposta. Cal destacar que no es va dur a terme d'aquesta manera perquè la participació de les famílies és molt escassa i feia poc que s'havia realitzat una activitat amb aquestes. 

- Pensem que l'edició del vídeo en que s'exposa com va anar la intervenció, hagués pogut ser de més qualitat si haguéssim tingut altres recursos. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada